czwartek, 11 czerwca 2015

" Ośmieliłam się decydować o sobie".

Fragment książki pt. " Droga do siebie- luksus podwójnie czekoladowy". Monika Jakubczak
„ OŚMIELIŁAM SIĘ DECYDOWAĆ O SOBIE”.
UMÓWIŁAM SIĘ ZE SOBĄ , ŻE WSZELKIE AUTORYTETY ODEJDĄ Z MOJEGO ŻYCIA , ŻE ZOSTANĘ TYLKO SAMA ZE SOBĄ I DO TEGO TWARZĄ W TWARZ. POWIEM SOBIE NAJBARDZIEJ NIEWYGODNĄ PRAWDĘ, NIEWYGODNĄ NIE DLATEGO , ŻE BOLESNĄ ALE NIEWYGODNĄ DLATEGO ,ŻE ONA JUŻ NIE POZWOLI TKWIĆ MI W STARYCH BUTACH. WYRWIE MNIE Z ŻYCIA Z KORZENIAMI I POSADZI NA NOWYM, NIEZNANYM GRUNCIE. JESTEM GOTOWA. JESTEM GOTOWA STAWIĆ SIĘ DO SWOJEGO ŻYCIA. NA BACZNOŚĆ ? NIE, NA LUZIE.
Na luzie podchodzę do życia i na luzie znajduję odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Codziennie siadam ze swoją głową wypełnioną czymś, co do mnie nie należy i kwestionuję. Kwestionuję siebie. Bo czy ja to ja? Kim jest to ja, co nazywam ja. Kto to ja określa, czy ja? Czy ja w ogóle miałam możliwość określić kim jestem? Spływa odpowiedz do głowy i dzwoni jak głos największego dzwonu stworzonego ludzkimi rękoma.
- Ty to nie ty, ty to ja i wszystko z czym i z kim się zetknąłeś. Ty to zbiór elementów napotkanych na drodze życia ale ciebie tam nie może być.
Tam jest dekalog - dobre nie dobre. Tam są oczekiwania, stereotypy, wierzenia, zabobony, prawdy, złote myśli, filozofie, Kant, Dante, Marek Piegus, „Kamienie na szaniec”, Droga życia, „ Drewniany Różaniec”, Ojciec Pio i .............................................................................................
A gdzie ja , gdzie to co ja bym chciała wiedzieć, pomyśleć i odczuć?
W odpowiedzi słyszę szept - tu, przed tobą, tuż obok ciebie. Nic straconego, obracaj głową w ciekawości poznania. Uda się, na pewno się uda. Ty jesteś tu, za linią wszechwiedzy. Niewiedza to twoje imię i to kim jesteś.
NIEWIEDZA, zawiera wszystko czego dotkniesz na swoich warunkach. Kim jesteś? Wszystkim kim chcesz się stać.

- Genialnie- pomyślałam. Geniusz zawarty w prostych słowach i do tego moich, bo wypływających z moich pytań do samej siebie. Geniusz prostych zdań skierowanych od mojego wnętrza, kiełkujący w zewnętrzu mojego życia. Odzyskuję siebie................cudownie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz