niedziela, 7 czerwca 2015

„ PRZYGOTUJ SIĘ NA ŚWIĘTA”

Fragment książki pt. "DROGA DO SIEBIE- SMAK LUKSUSU PODWÓJNIE CZEKOLADOWY" autorka Monika Jakubczak



Dziś nie mogłam doczekać się momentu, w którym usiądę i będę spisywać wszystko co napłynie mi do głowy aby kontynuować poprzedni temat. Jeszcze raz zadam to pytanie, jak zmienić swoje życie aby nie było przeciwko mnie? Do głowy napływają już pierwsze słowa....
- Przygotuj się na święta...........odświętne jedzenie czyli najlepsze, odświętny nastrój czyli pogodny, odświętny sposób ubierania się i odświętnie spędzany czas, czyli zawsze wyjątkowo, bo przecież chcemy aby w święta wszystko było wyjątkowe, mistyczne, miłe i w poczuciu miłości. Posprzątaj dom z energii historii, pozbądź się wszystkiego co w nim zalega a nie dodaje uroku. Niech świecą się zapalone lampki przez cały rok, kolacja na stole na najlepszym obrusie na co dzień. Twoje najlepsze ubranie bez do siego roku, tylko do siego dnia codziennego. Zainstaluj się na dobre w odświętnym programie swojego życia. Niech drzewko bożonarodzeniowe stanie się symbolem prozy życia, codziennością. Nie zostawiaj niczego na specjalne okazje, bo życie to specjalna okazja. Każdy twój oddech to specjalna okazja, każde doświadczenie to specjalna okazja. Każdy kęs ugryzionej kanapki to specjalna okazja. Jak mogłaś o tym zapomnieć? Co takiego się stało w twojej głowie, że o tym zapomniałaś i zamiast celebrować życie czekasz aż jego koszmar się skończy. Kto nagadał ci bzdur, że cnotą jest noszenie krzyża, że cnotą jest skromność granicząca z ubóstwem, kto lub co wtargnęło do twojej głowy aby pozbawić cię radości z każdej chwili. Dlaczego nie śpiewasz każdego ranka jak tylko otworzysz oczy „ chwilo trwaj wiecznie”. Kto lub co pozbawiło cię radości z doświadczania ? Może ty sam godziłeś się na łykanie propagandowej papki dotyczącej zaprzeczenia życiu. Może ty sam? Może ty sam, wchodząc w ludzkie relacje, poddajesz się nastrojom wszystkiego co w nich jest zawarte, zamiast kreować własne pole energii. Może przestań łykać jak pelikan wszystko co ci świat proponuje i stań się wybredny, uważny i decydujący. Może paradoksalnie jest to łatwiejsza i przyjemniejsza droga. Na pewno aktywna, bierność nie ma do niej dostępu. Stań się aktywnie promujący życie. Przestań codziennie wyliczać nieszczęścia a stań się gloryfikatorem odświętnego nastroju. Zawsze myśl, obserwuj i zostań uważny na wszystko co jest twoim udziałem. Nie musisz już żyć w kolektywie czekania na święta, możesz być ich twórcą na co dzień i znów i znów i tak do końca. Wytwórz permanentny świąteczny stan umysłu a będziesz żył.
Zgadzam się z każdym słowem, jestem gotowa na uważne życie i przyjęcie do siebie wszystkich wskazówek. Nie mam już ochoty na łykanie papki za to mam ochotę na stan umysły, który nazwę szczęściem. Ale jak do tego stanu dojść, nasuwa się następne pytanie.

4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję i mnie się podoba, nieskromnie powiem. Dało mi do myślenia:))

      Usuń
  2. Jak to fajnie wstać o szóstej i o świcie przeczytać te słowa <3 Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja dziękuję. Co za zbieg okoliczności ja wstaję o 5 rano i często czytam to o czym już nigdy nie chcę zapomnieć :)))

      Usuń